PKO Bank Polski

PKO Bank Polski, czyli Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski, jest największym a zarazem jednym z najstarszych polskich banków. Został założony w 1919 roku, a od 2004 roku widnieje na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W 2014 roku znalazł się w rankingu największych przedsiębiorstw na świecie Global 2000 magazynu Forbes.

PKO Bank Polski – podstawowe informacje

W składzie Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA znajdują się – Bank jako jednostka dominująca, 14 jednostek zależnych bezpośrednio i 33 pośrednio. Przykładowo: PKO Bank Hipoteczny specjalizuje się w kredytach hipotecznych, PKO Życie TU oraz PKO Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. działają pod marką PKO Ubezpieczenia i oferują polisy, PKO TFI zarządza funduszami inwestycyjnymi, PKO Leasingoferuje wszystkie rodzaje leasingu, PKO BP Bankowy PTE zarządza produktami emerytalnymi, PKO Faktoring oferuje usługi faktoringu, PKO BP Finat Sp. z o.o. świadczy usługi firmom z sektora finansowego, a PKO Finance AB pozyskuje środki z emisji obligacji.

Jakie produkty oferuje PKO Bank Polski?

PKO BP posiada w swojej ofercie szeroką gamę produktów finansowych dla klientów indywidualnych, firm, przedsiębiorstw oraz korporacji i samorządów.

Należą do nich m.in.:

  • konta osobiste, walutowe, firmowe, oszczędnościowe,
  • lokaty,
  • inwestycje,
  • produkty emerytalne,
  • pożyczki i kredyty,
  • karty debetowe, kredytowe, walutowe,
  • rozbudowana aplikacja mobilna i system bankowości internetowej.

Infolinia PKO BP

Infolinia czynna jest  24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

  • dla klientów indywidualnych: 800 302 302, +48 81 535 60 60,
  • dla klientów małych i średnich przedsiębiorstw: +48 81 535 66 60,
  • dla klientów korporacyjnych i samorządowych: 801 363 636.

Siedziba i adres korespondencyjny

PKO Bank Polski Spółka Akcyjna – Centrala
ul. Puławska 15
02-515 Warszawa

Kod SWIFT

BPKOPLPW

Sesje Elixir w PKO BP

Rodzaj przelewu

Godziny przelewu

Wychodzący

8.00

11.45

14.30

Przychodzący

11.30

15.10

17.30

Aplikacje mobilne PKO BP

Aplikacja IKO działa w czterech językach polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Dostępna jest na smartfony z oprogramowaniem AndroidiOSWindows Phone.

Zawiera cały szereg funkcjonalności – za jej pomocą możesz m.in.:

  • przeglądać szczegóły swoich rachunków i historie transakcji,
  • wnioskować o produkty kredytowe, oszczędnościowe i ubezpieczeniowe,
  • wykonywać przelewy zwykłe, natychmiastowe, podatkowe, zagraniczne, na telefon oraz dane zeskanowane z faktury,
  • generować potwierdzenia przelewów, kody QR z danymi do przelewu,
  • doładowywać telefony,
  • wykonywać zlecenia stałe,
  • odbierać przekazy Western Union,
  • wykonywać płatności zbliżeniowe telefonem (NFC),
  • generować kod BLIK,
  • wypłacać środki z bankomatu,
  • sprawdzać kursy walut czy mapę z pobliskimi oddziałami i bankomatami PKO Banku Polskiego.

Aplikacja PKO Banku Polskiego zajęła I miejsce wśród 100 aplikacji bankowych na świecie według użytkowników (Retail Banker International).

Przewodnik po aplikacji IKO 

Zastrzeżenie karty w PKO BP

Zastrzeżenie karty w oddziale banku PKO

Odwiedź dowolną placówkę banku i zastrzeż kartę.

Zastrzeżenie karty przez internet

  1. Zaloguj się do systemu bankowości internetowej PKO Banku Polskiego.
  2. Przejdź do sekcji Karty, rozwiń Szczegóły i zarządzanie kartą.
  3. Kliknij w link Unieważnij kartę i potwierdź szczegóły.

Zastrzeżenie karty przez telefon

Zadzwoń na infolinię banku pod nr tel. 801 302 302 lub +48 81 535 60 60.

Dane teleadresowe PKO Bank Polski:

PKO Bank Polski Spółka Akcyjna – Centrala
ul. Puławska 15
02-515 Warszawa
Adres korespondencyjny:
PKO Bank Polski Spółka Akcyjna – Centrala
ul. Puławska 15
02-515 Warszawa
Tel.:
Dla klientów indywidualnych: 
800 302 302, +48 81 535 60 60

Dla klientów małych i średnich przedsiębiorstw: 
+48 81 535 66 60

Dla klientów korporacyjnych i samorządowych: 
801 363 636