10 największych platform zakupowych na świecie (w tym Allegro!)

Zakupy online stały się nieodzownym elementem naszego życia. Ich popularność zwiększa się z roku na rok. Według danych „The Global Ecommerce Playbook” największe rynki e-commerce stanowią obecnie: Chiny, USA, Wielka Brytania, Japonia oraz Niemcy. Z szacunków wynika, że do 2021 r. dwie trzecie ruchu na światowym rynku e-commerce będzie pochodzić z krajów azjatyckich – w głównej mierze z Chin i Indii. Jak na tym tle wypada Polska? Na koniec 2019 r. e-handel był u nas wart 36 mld zł – wzrost o 16 proc. w porównaniu do 2018 r. Dodatkowo, Allegro znalazło się wśród 10 największych platform zakupowych online pod względem liczby odwiedzających. Jakie witryny e-commerce znalazły się w pierwszej dziesiątce? Które platformy mają największy udział w rynku?
10 największych platform zakupowych na świecie (w tym Allegro!)

Według danych zebranych przez SimilarWeb, Allegro to dziesiąta co do wielkości platforma e-commerce na świecie pod względem miesięcznych odwiedzin. Serwis ma prawie 194 mln odwiedzających miesięcznie i praktycznie nie ustępuje w tym singapurskiemu Shopee i chińskiemu Tmall. Które platformy zakupowe znalazły się w zestawieniu SimiliarWeb?

grafika platformy zakupowe

1. Amazon

To amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe, które posiada największy na świecie sklep internetowy, symbol rynku e-commerce. Jego szefem jest Jeff Bezos – najbogatszy człowiek na świecie. Amazon powstał w 1994 r. jako księgarnia internetowa, jednak jej asortyment bardzo szybko zaczął się poszerzać, tak samo jak wielkość firmy. Zmienił zupełnie branżę detaliczną, ponieważ zaczął oferować konsumentom rzeczy, których potrzebowali, z szybkim czasem realizacji, który wynosił praktycznie tyle samo, ile udanie się klienta do centrum handlowego. Zaletą i motorem napędowym Amazona jest nie tylko szybkość dostawy i olbrzymi asortyment, ale także tworzenie spersonalizowanych rekomendacji. Sklep jest także platformą dla innych sprzedawców.

Amazon zatrudnia blisko pół miliona osób na całym świecie. Według ostatnich dostępnych danych z lutego 2017 r. liczba użytkowników Amazon to 300 mln, z kolei z Amazon Prime – czyli subskrypcji premium, która kosztuje albo 7,99 euro/mies. albo 69 euro/rok – korzysta ponad 150 milionów osób (dane za 2019 r.). Korzyści z posiadania Amazon Prime zależą m.in. od tego, gdzie mieszkasz (najlepiej mają mieszkańcy USA, Niemiec czy Wielkiej Brytanii), a także czy często korzystasz z zakupów na Amazonie (bezpłatna szybka wysyłka, specjalne oferty dla subskrybentów, duże zniżki podczas Amazon Prime Day), oglądasz filmy (Amazon Prime Video) czy grasz w gry.

W Polsce znajduje się pięć centrów dystrybucyjnych Amazon, jednak nadal nie ma polskiego sklepu tej firmy (według ostatnich dostępnych „nieoficjalnych” informacji miał on powstać do końca 2020 r.). Polscy konsumenci mogą robić zakupy przez stronę niemiecką, brytyjską lub amerykańską. Do atutów Amazon należą zwłaszcza: bogata oferta produktów i usług, niskie ceny, ekspresowa dostawa oraz wysokiej jakości obsługa klienta. To wszystko sprawia, że według danych SimilarWeb Amazon jest na szczycie listy największych platform zakupowych – serwis notuje ok. 4,5 mld odwiedzin miesięcznie!

2. eBay

Międzynarodowa firma zajmująca się e-handlem, która została założona przez Pierre’a Omidyara w 1995 r. Jej podstawową działalnością jest platforma aukcyjna i zakupowa, za pośrednictwem której klienci indywidualni oraz firmy mogą kupować i sprzedawać produkty i usługi na całym świecie. Można znaleźć tu praktycznie wszystko – odzież, elektronikę, kosmetyki, biżuterię czy antyki. Zazwyczaj jest tu większy wybór produktów, niż na rodzimych portalach, a także bywa, że można znaleźć korzystniejszą cenę. To platforma bardzo podobna w funkcjonowaniu do naszego rodzimego Allegro. Obecnie korzysta z niej 182 mln użytkowników. Według raportu „Global E-commerce Report 2018” E-commerce Foundation, za pomocą eBay zakupy najchętniej robią klienci z Bliskiego Wschodu, Azji i Oceanii oraz Ameryki Południowej.  

W 2005 roku przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność w Polsce. Serwis dostępny jest pod polską domeną i w polskim języku. eBay wyróżnia skala działania – serwis działa w 37 krajach – jak również bogata oferta produktów. Jeżeli chodzi o koszty dostawy to są one uzależnione od kraju, z którego zostanie nadana nasza przesyłka. W Unii Europejskiej jest to od ok. 30 do nawet 50 zł. Część produktów można kupić z międzynarodową darmową dostawą – Free International Shipping. Aby odnaleźć takie ogłoszenia, wystarczy zaznaczyć odpowiednią opcję w wyszukiwarce. 

Roczne przychody netto serwisu eBay w 2019 r. wyniosły 10,8 mld dol. Według danych SimilarWeb, eBay zajmuje drugie miejsce wśród największych platform zakupowych – miesięcznie odwiedza go ok. 1,8 mld osób.

3. AliExpress

Chiński gigant handlu elektronicznego. Został uruchomiony w 2010 r. Jest częścią Alibaba Group, której właścicielem jest Jack Ma. AliExpress jest największą platformą sprzedaży online, która umożliwia chińskim firmom bezpośrednią sprzedaż i wysyłkę do każdego kraju na świecie. Nie sprzedaje bezpośrednio żadnych produktów – działa jako pośrednik, podobnie jak amerykański eBay. Obecnie to zdecydowanie najpopularniejszy ze wszystkich chińskich serwisów zakupowych.

Co wyróżnia AliExpress? Ogromny wybór – asortyment to ponad 100 milionów produktów podzielonych na 13 kategorii, a przy tym naprawdę niska cena. Jest to spowodowane faktem, że zazwyczaj produkty kupujemy bezpośrednio od producentów. Omijamy więc wszelkich importerów i pośredników, co ma wpływ na ostateczną cenę produktu. Dodatkowo, Aliexpress to ogromny serwis, jest tutaj większa konkurencja, a tym samym mnóstwo przedsiębiorstw, które walczą o klienta właśnie ceną. W internecie roi się od poradników na temat zakupów w tym serwisie, np. co warto kupić do 1$. Dostępność cenowa dla wielu konsumentów sprawia, że mnóstwo osób z Polski pokochało zakupy na tej platformie. Według danych Aliexpress, w 2019 r. Polacy najczęściej kupowali produkty z kategorii takich jak: elektronika użytkowa, motoryzacja, sprzęt gospodarstwa domowego, moda damska, uroda, pielęgnacja osobista oraz biżuteria. Istnieją nawet specjalne grupy w mediach społecznościowych poświęcone robieniu zakupów na Aliexpress.

Co prawda, nie ma strony Aliexpress Polska. Klienci z naszego kraju mogą korzystać jedynie ze strony z automatycznym tłumaczeniem, która pozostawia wiele do życzenia. Jednak mimo to Aliexpress wychodzi naprzeciw polskim konsumentom i nawiązuje partnerstwa z naszymi firmami, jak Poczta Polska, InPost czy Przelewy24, które mają ułatwić i uprzyjemnić zakupy na platformie.

Do ewentualnych minusów korzystania z Aliexpress można zaliczyć kwestię dostawy. AliExpress Standard Shipping –  to rodzaj przesyłki rejestrowanej. Zazwyczaj jest to najtańsza opcja dostawy, która często bywa także darmowa. Termin dostawy zamówień trwa średnio ok. 20 dni do miesiąca – zwłaszcza jeśli towar znajduje się w chińskich magazynach. Czas ten może ulec wydłużeniu m.in. ze względu na procedury celne, liczbę zamówień itp. Jednak w kwietniu 2020 r. Aliexpress poinformował, że udało się mu uprościć łańcuch dostaw. Ma to mieć przełożenie na skrócenie średniego czasu dostawy o połowę.

O tym, że Aliexpress to gigant e-commerce świadczą jego wyniki – w doroczne chińskie święto wyprzedaży, czyli dzień singla, serwis w ciągu 24 godzin sprzedał produkty o wartości 38,4 mld dolarów. Według danych z 2018 r. ponad 150 mln użytkowników dokonało zakupów w serwisie. Natomiast liczba aktywnych klientów w roku to 79 mln (dane z sierpnia 2019 r.). Z danych SimilarWeb wynika, że Aliexpress to trzecia największa platforma zakupowa na świecie. Miesięcznie odwiedza ją 865,2 mln klientów.

4. Mercado Libre

To największy portal zajmujący się handlem elektronicznym w Ameryce Południowej, w ramach którego użytkownicy mogą kupować, jak i sprzedawać. Został założony w sierpniu 1999 r. Ma swoją siedzibę w Argentynie, ale został zarejestrowany w USA. Zaprojektował go Marcos Galperin, dyrektor generalny serwisu, podczas studiów MBA w Stanford Graduate School of Business.

Już osiem lat po starcie portalu Mercado Libre, jako pierwsza firma technologiczna z Ameryki Łacińskiej, została notowana na giełdzie Nasdaq. Obecnie znajduje się w pierwszej trójce najbardziej wartościowych marek detalicznych na subkontynencie i zajmuje pierwsze miejsce, biorąc pod uwagę tylko firmy e-commerce. Codziennie oferowane są tu różne produkty i usługi, dzięki czemu jest to główna platforma zakupów i sprzedaży online w całej Ameryce Łacińskiej. Jest tu zarejestrowanych ponad 300 milionów użytkowników.

Mercado Libre stworzył własną platformę umożliwiającą użytkownikom sprzedaż produktów – MarketPlace. Została ona zaprojektowana w celu kojarzenia kupujących i sprzedających. Klienci licytują przedmioty lub płacą określoną cenę za oferowane produkty. Przedmioty są dostarczane po dokonaniu płatności, a użytkownicy mogą przekazywać opinie. Dodatkowo, reagując na to, że przeciętny mieszkaniec Ameryki Łacińskiej nie posiada konta bankowego, spółka oferuje własną usługę płatności – Mercado Pago. Mercado Libre stworzyło system sześciu uzupełniających się usług: witrynę e-commerce, usługi logistyczne, płatności, usługi kredytowe, reklamy i kreator sklepu internetowego. To wszystko składa się na sukces spółki.  Jest to mocno rozwijająca się firma – średnioroczny wzrost obrotów z ostatnich dziesięciu lat wynosi 29,5%.

Mercado Libre prowadzi działalność w 18 krajach Ameryki Łacińskiej i Karaibów, m.in. w: Argentynie, Boliwii, Brazylii, Chile, Kolumbii, Kostaryce, Dominikanie, Meksyku, Hiszpanii, Ekwadorze, Gwatemali, Hondurasie, Peru, Panamie, Urugwaju i Wenezueli. Tylko w jednym kraju marka serwisu jest inna – w Brazylii, gdzie jest to Mercado Livre. To jest też aktualnie największy rynek Mercado Libre – kraj ten dostarcza blisko dwie trzecie (ok. 64 proc.) przychodów netto serwisu (dane za 2019 r). Na kolejnym miejscu uplasowała się Argentyna (ok. 20 proc.) i Meksyk z (12 proc.). Przychody netto Mercado Libre w 2019 r. wyniosły 2,3 mld dol. Było to około 60 procent więcej niż rok wcześniej.

Według danych SimilarWeb, Mercado Libre zajmuje czwarte miejsce wśród największych platform zakupowych na świecie. Miesięcznie serwis odwiedza 634,2 mln osób.

5. Rakuten

Ten serwis, określany także jako ,,japoński Amazon”, został założony w 1997 r. Ma swoją siedzibę w Tokio. To międzynarodowa firma zajmująca się handlem elektronicznym, która stała się wiodącym sprzedawcą internetowym w Japonii. Ma sieć swoich spółek zależnych działających na całym świecie, m.in. związanych z usługami komunikacyjnymi, technologią finansową i usługami dystrybucji wideo. Ciągły rozwój spółki należącej do grupy i udane próby poszerzenia portfela biznesowego znajdują odzwierciedlenie w trwającej od dziesięciu lat tendencji wzrostowej skonsolidowanych przychodów netto.

Rakuten startował jako platforma internetowa do sprzedaży produktów. Dzięki wprowadzeniu usługi aukcyjnej skierowanej do konsumentów, Rakuten wszedł na rynek handlu elektronicznego C2C. W wyniku kolejnych przejęć i wspólnych przedsięwzięć firma zbudowała swoisty ekosystem – w swojej grupie ma bank internetowy Rakuten Card, globalną usługę Voice over IP (VoIP) z ponad miliardem użytkowników Rakuten Viber, e-sprzedawcę żywności Rakuten Seiyu Netsuper. To wszystko sprawiło, że Rakuten Group zaczął rosnąć w siłę, osiągając ten sam poziom, co główni jego konkurenci – Amazon i Yahoo.

Celem właścicieli Rakuten było stworzenie internetowego „placu targowego”, który pozwoli nawiązać sprzedawcom indywidualne relacje z klientami. I to właśnie zdecydowało o światowym sukcesie firmy. Mocne postawienie na personalizację, bliskie relacje z klientami i nastawienie na trwałą relację przyczyniły się do wzrostu obrotów serwisu. 

Przychody netto Rakuten w 2019 r. wyniosły 1,26 trylionów jenów. Według danych SimilarWeb, Rakuten zajmuje piąte miejsce wśród największych platform zakupowych na świecie. Miesięcznie serwis odwiedza 384,9 mln osób.

6. Walmart

Walmart to jeden z największych na świecie sprzedawców detalicznych. Jego początki sięgają lat 60. XX wieku w Bentonville w stanie Arkansas. Obecnie sieć handlowa działa w 27 krajach. Posiada w swojej ofercie wiele produktów: od spożywczych, po elektronikę, ubrania, sprzęt rtv, meble itp. w niezwykle atrakcyjnych cenach. Niskie ceny i szeroki wybór produktów to wyróżnik Walmartu, który dał mu przewagę nad konkurencją.

Przedsiębiorstwo prowadzi także sklep internetowy Walmart.com, który w lutym 2019 r. był trzecim co do wielkości sprzedawcą w USA. Sklep online cały czas rośnie w siłę – na co wpływ mają również zmiany zachowań konsumentów, którzy w związku z pandemią koronawirusa zaczęli coraz więcej kupować przez internet. Dlatego też zakupy internetowe, szczególnie w segmencie spożywczym i FMCG, zyskały na popularności.

We wrześniu 2020 r. Walmart.com odnotował 385,5 miliona odwiedzin, w porównaniu z 294,5 miliona odwiedzin w lutym 2020 r. Przy czym należy zaznaczyć, że około 95,55% ruchu na Walmart.com z komputerów stacjonarnych pochodziło ze Stanów Zjednoczonych. Klienci z tego kraju są największą grupą odbiorców. Z danych SimilarWeb wynika, że Walmart.com zajmuje szóste miejsce wśród największych platform zakupowych na świecie. Miesięcznie serwis odwiedza 282,2 mln osób.

7. JD.com

To chińska firma zajmująca się handlem elektronicznym. Została założona w 1998 roku, jej platforma B2C została uruchomiona w 2004 roku, a w 2013 roku zmieniła nazwę na JD.com. Znana jest również jako Jingdong, a wcześniej nazywana była 360buy. To jeden z największych sprzedawców detalicznych w Chinach pod względem wielkości transakcji i przychodów. Posiada ok. 30% rynku w tym kraju, wyprzedza go tylko Alibaba. W 2017 roku serwis został uznany za trzecią najszybciej rozwijającą się firmę handlową na świecie. JD.com ma 301,8 mln aktywnych użytkowników. Skupia się na trzech modelach sprzedaży: sprzedaży bezpośredniej, JD marketplace (platforma umożliwia zakładanie sklepów i sprzedawanie produktów bezpośrednio chińskim konsumentom) i JD Worldwide (transgraniczna platforma handlu e-commerce).

JD.com nie pośredniczy między kupującym a sprzedawcą – sam kupuje produkty od markowych dostawców i dystrybuuje je z użyciem własnej sieci logistycznej. To wyróżnia platformę, która przypomina bardziej tradycyjny e-sklep. JD.com stawia na zaufanie klientów i dzięki kontroli nad sprzedawanymi produktami chce walczyć z podróbkami. W sierpniu 2020 r. JD.com odnotowała zysk netto za drugi kwartał 2020 r. w wysokości 2,3 mln dol., co oznacza wzrost o 34% rok do roku. Według SimilarWeb JD.com zajmuje siódme miejsce wśród największych platform zakupowych na świecie. Miesięcznie serwis odwiedza 264 mln osób.

8. Tmall

Gigant e-commerce w posiadaniu Alibaba Group. Założony w 2008 r. Witryna dawniej nosiła nazwę Taobao Mall, jednak nastąpił podział na dwa serwisy – Tmall i Taobao. Tmall różni się od Taobao tym, że jest tylko dla firm posiadających certyfikowane marki, oryginalne towary. Jest to platforma internetowa sprzedaży detalicznej między przedsiębiorcami z Chin i ze świata oraz konsumentami (B2C) w Chinach, Hongkongu, Makau i na Tajwanie. Ma ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Jest to największa platforma sprzedaży detalicznej typu business-to-consumer (B2C) w Azji i jedna z najczęściej odwiedzanych stron w Chinach.

Oprócz tysięcy produktów z różnych kategorii na Tmall znajdziemy również treści rozrywkowe, jak  filmy wideo i live streamingi z udziałem influencerów oraz gry i zawody. W ten sposób buduje społeczność wokół swojej platformy zakupowej. Popularność Tmall zwiększa się z każdym rokiem. W roku podatkowym kończącym się 31 marca 2020 roczna stopa wzrostu wolumenu towarów brutto Tmall wzrosła o 23 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. O fenomenie tej witryny może też świadczyć fakt, że przez sześć miesięcy testowano na niej sprzedaż produktów IKEA. To pierwszy przypadek w 77-letniej historii szwedzkiej spółki, kiedy jej produkty sprzedaje pośrednik.

Z danych SimilarWeb wynika, że Tmall zajmuje ósme miejsce wśród największych platform zakupowych na świecie. Miesięcznie serwis odwiedza 202,5 mln osób.

9. Shopee

Platforma handlu elektronicznego założona w Singapurze w 2015 r. przez Forresta Li. Należy do Sea Group. W 2015 r. Shopee rozpoczął działalność na 7 rynkach w całym regionie: w Singapurze, Malezji, Tajlandii, Tajwanie, Indonezji, Wietnamie, Filipinach i Brazylii. Jest to najpopularniejsza platforma w Azji Południowo-Wschodniej i na Tajwanie do kupowania i sprzedawania produktów online. Shopee to mobilna platforma zakupów społecznościowych. Koncentruje się na komunikacji szeptanej. Przyciąga do siebie użytkowników m.in. różnymi kanałami społecznościowymi. Użytkownicy Shopee mogą udostępniać wybrane produkty na Facebooku, Line, Instagramie, Twitterze, BeeTalk i innych platformach. Konsumenci mogą również zobaczyć, które produkty lubią ich znajomi. Od innych platform różni się najbardziej funkcją czatu, w której kupujący i sprzedający mogą rozmawiać w czasie rzeczywistym.

W 2015 roku Shopee otrzymał nagrodę Singapore Startup Of The Year w drugiej edycji Vulcan Awards. Misją Shopee jest zapewnienie platformy łączącą kupujących i sprzedających w ramach jednej społeczności, a także łatwych, bezpiecznych i szybkich zakupów online, dzięki silnemu wsparciu w zakresie płatności i realizacji. To jest wizja, którą Shopee stara się realizować na platformie każdego dnia.

W grudniu 2019 r. Shopee sprzedał 80 mln produktów jednego dnia podczas corocznej urodzinowej wyprzedaży. W czwartym kwartale 2019 r. wartość sprzedanych towarów brutto Shopee wyniosła ok. 5,65 mld dol. Z danych SimilarWeb wynika, że Shopee zajmuje dziewiąte miejsce wśród największych platform zakupowych na świecie. Miesięcznie serwis odwiedza 195,4 mln osób.

10. Allegro

To największa platforma transakcyjna on-line w Polsce. Została założona w grudniu 1999 r. w Poznaniu, w piwnicy hurtowni komputerowej, przez spółkę Surf Stop Shop. Jej nazwa wywodzi się z włoskiego allegro – co znaczy szybko. W założeniach miało być niszowym pchlim targiem dla hobbystów poszukujących okazji w sieci. Jednak wieść o platformie szybko rozniosła się pocztą pantoflową i w kilka miesięcy Allegro miało już kilka tysięcy zarejestrowanych użytkowników. Dziś Allegro to gigant e-commerce, umożliwiający zakupy, aukcje, a także zakładanie własnych e-sklepów korzystając z platformy. Jest jedną z nielicznych polskich marek internetowych, których nie wyparli międzynarodowi giganci. Obecnie właścicielami Allegro są fundusze Permira, Mid Europa Partners i Cinven.

12 października 2020 r. Allegro zadebiutowało na GPW. Kurs notowań wzrósł o 51% na otwarciu. Był to największy debiut w historii polskiego rynku kapitałowego. Spółka pozyskała ponad 900 mln zł kapitału na rozwój, a na akcje zapisało się ponad 36 tys. inwestorów indywidualnych – jeśli interesujesz się inwestowaniem na giełdzie, sprawdź koniecznie nasz Ranking Kont Maklerskich. Obecnie Allegro jest największa spółką notowaną na GPW.

W 2019 roku przychody Allegro wyniosły ponad 2,39 mld zł. Były blisko 30 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego – w 2018 r. wyniosły 1,8 mld zł.  W grudniu 2019 r. serwisy prowadzone przez spółkę odwiedziło 18,5 mln internautów. Wśród najszybciej rozwijających się kategorii na Allegro w 2019 roku znalazły się: Supermarket, Dom i ogród oraz Zdrowie i Uroda.

Z danych SimilarWeb wynika, że Allegro zajmuje dziesiąte miejsce wśród największych platform zakupowych na świecie. Miesięcznie serwis odwiedza 193,9 mln osób. Allegro jest jedyną firmą w tej pierwszej dziesiątce, która działa tylko w Europie.

Fot. Mudassar Iqbal z Pixabay

Powiązane artykuły

Na co zwrócić uwagę, wybierając produkt bankowy? Jak poradzić sobie w stresowych sytuacjach związanych z finansami osobistymi? Jak oszczędzać? Odpowiemy na każde pytanie dotyczące finansów i bankowości!
Dług Polski – kto jest największym posiadaczem naszego zadłużenia?

Dług Polski – kto jest największym posiadaczem naszego zadłużenia?

Zadłużenie Skarbu Państwa na koniec czerwca 2021 r. wyniosło...

więcej

Geoarbitraż po polsku: gdzie pracować, a gdzie żyć

Geoarbitraż po polsku: gdzie pracować, a gdzie żyć

A gdyby tak wyjechać do ciepłych krajów i tam...

więcej

Pożyczka dla zadłużonych – gdzie pożyczyć bez weryfikacji w BIK i KRD lub bez gwaranta?

Pożyczka dla zadłużonych – gdzie pożyczyć bez weryfikacji w BIK i KRD lub bez gwaranta?

Osoby borykające się z problemami finansowymi mają trudności w...

więcej

Pożyczki dla emerytów – czy istnieją oferty bez ograniczeń wiekowych?

Pożyczki dla emerytów – czy istnieją oferty bez ograniczeń wiekowych?

Średnia emerytura w Polsce po waloryzacji w marcu 2021...

więcej

Śmierć kredytobiorcy – czy oznacza umorzenie kredytu?

Śmierć kredytobiorcy – czy oznacza umorzenie kredytu?

Śmierć kredytobiorcy nie oznacza, że kredyt zostaje automatycznie umorzony....

więcej

Kredyt bez zgody współmałżonka – do jakiej kwoty można wziąć?

Kredyt bez zgody współmałżonka – do jakiej kwoty można wziąć?

Jak pokazują badania, wielu Polaków nie mówi swoim partnerom...

więcej

Co to jest Amazon Prime Day 2021 i kto może skorzystać z promocji?
Szybka pożyczka w 15 minut bez zaświadczeń – kto i gdzie może uzyskać?

Szybka pożyczka w 15 minut bez zaświadczeń – kto i gdzie może uzyskać?

Szybka pożyczka bez zaświadczeń w 15 minut na Twoim...

więcej

Pożyczki na 60 dni – gdzie znajdziesz szybkie i tanie chwilówki na 2 miesiące?

Pożyczki na 60 dni – gdzie znajdziesz szybkie i tanie chwilówki na 2 miesiące?

Chcesz skorzystać z chwilówki, ale zależy Ci, aby okres...

więcej

Pożyczka bez baz – gdzie można dostać?

Pożyczka bez baz – gdzie można dostać?

Potrzebujesz dodatkowych środków, ale niestety masz inne zadłużenia i...

więcej

Podatek od pożyczki prywatnej – kiedy trzeba zapłacić PCC?

Podatek od pożyczki prywatnej – kiedy trzeba zapłacić PCC?

Potrzebujesz gotówki, ale nie chcesz lub nie możesz ubiegać...

więcej

Pożyczki w weekend – czyli gdzie można dostać dodatkowe finansowanie w sobotę i niedzielę?
Które marki produktów spożywczych są w polskich rękach?

Które marki produktów spożywczych są w polskich rękach?

W czasach pandemii, gdy polska gospodarka ma się nie...

więcej

Jak szybko zarobić pieniądze?

Jak szybko zarobić pieniądze?

Wypłata dopiero za kilkanaście dni, a Ty potrzebujesz pilnie...

więcej

Ile musisz pracować, by spłacić swój kredyt hipoteczny?

Ile musisz pracować, by spłacić swój kredyt hipoteczny?

Wybierasz własne mieszkanie, zazwyczaj zaciągasz na nie kredyt hipoteczny...

więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.