Okiem eksperta na finanse osobiste
Okiem eksperta na finanse osobiste

Jak zamknąć konto w Santander Banku Polska?

Klienci Banku Zachodniego WBK stali się klientami Santander Banku Polska – a to wszystko za sprawą oficjalnej zmiany nazwy i rebrandingu. Jeśli chcesz zamknąć Konto Jakie Chcę w Santander Banku Polska, tutaj dowiesz się, jak to zrobić.
Jak zamknąć konto w Santander Banku Polska?

7 września 2018 roku nastąpiła zmiana nazwy Banku Zachodniego WBK S.A. na Santander Bank Polska S.A. Jeśli jesteś posiadaczem konta osobistego w Santaderze (byłym BZ WBK), ale chcesz z niego zrezygnować, sprawdź, jak skutecznie zamknąć ten rachunek.

Zamykanie konta w Santander Banku Polska

Możesz zamknąć swoje konto osobiste w Santander Banku Polska na cztery sposoby:

  • osobiście, odwiedzając oddział banku,
  • listownie, wysyłając wypowiedzenie za pośrednictwem poczty,
  • online, korzystając z chatu, połączenia głosowego lub wideorozmowy,
  • telefonicznie, dzwoniąc na infolinię banku.

Likwidacja karty do konta w Santander Banku Polska

Chcesz zrezygnować z samej karty do konta? Nie ma problemu. Choć wydanie karty do Konta Jakie Chcę nic nie kosztuje, to miesięczna opłata jest uzależniona od aktywności. Zapłacisz 3 zł, jeśli zdecydujesz się na stałą miesięczną opłatę za kartę, 0 zł, jeśli wykonasz min. 5 transakcji kartą lub 5 zł, jeśli nie wybierzesz żadnej z powyższych opcji.

    A jak zamknąć kartę do konta w Santander Banku Polska?

  • Skontaktuj się z bankiem telefonicznie. Zadzwoń na infolinię banku pod numer 1 9999 lub 781 119 999. Infolinia czynna jest przez całą dobę siedem dni w tygodniu. Poinformuj doradcę, że chcesz zamknąć kartę (nie zastrzec! – w takiej sytuacji bank automatycznie wyśle Ci nową kartę). Przygotuj swoje hasło do kontaktu z konsultantem, numer PESEL oraz potwierdź, że sam zniszczysz swoją zamkniętą kartę.
  • Skorzystaj z opcji online. Zaloguj się do bankowości internetowej Santander Banku Polska. Wejdź w zakładkę Obsługa klienta, wybierz kategorię Karty debetowe i kliknij w zakładkę Zamknięcie karty debetowej. Następnie odbędziesz z doradcą wideorozmowę, podczas której zostanie przyjęte zlecenie zamknięcia karty.

Zamknięcie konta w placówce Santander Banku Polska

Pierwszą opcją jest osobista wizyta w jednym z ponad 500 oddziałów banku.

  1. Znajdź najbliższy oddział Santander Banku Polska: lista oddziałów Santander Banku Polska.
  2. Zabierz ze sobą dokument tożsamości, np. dowód osobisty.
  3. Wypełnij i złóż wypowiedzenie umowy o konto oraz kartę do konta.

Zamknięcie konta w Santander Banku Polska – listownie

Możesz również zamknąć swój rachunek za pośrednictwem poczty. W tym celu musisz napisać wypowiedzenie i wysłać je pod właściwy adres. Uwaga! Santander Bank Polska wymaga potwierdzenia tożsamości i własnoręczności złożonych podpisów przez notariusza lub inny podmiot upoważniony do jego wykonania. Do koperty musisz więc dołączyć takowe pismo! Jeśli go nie posiadasz, to wybierz inną metodę zamknięcia rachunku.

Jak zamknąć konto w Santander Banku Polska listownie?

  1. Napisz odpowiednie wypowiedzenie o rachunek osobisty i kartę do konta.
  2. Dołącz do wypowiedzenia potwierdzenie notariusza dotyczące tożsamości i zgodności podpisów.
  3. Wyślij wypowiedzenie na adres banku:
    Santander Bank Polska S.A.
    al. Jana Pawła II 17
    00-854 Warszawa

Zamknięcie konta Santander Banku Polska online

Najprostszym i najszybszym sposobem likwidacji rachunku jest kontakt z doradcą przez internet. Wystarczy, że masz przy sobie urządzenie z dostępem do internetu i dostęp do bankowości internetowej.

  1. Zaloguj się na swój profil w bankowości internetowej Santander Banku Polska.
  2. Znajdź zielony przycisk z napisem Obsługa Klienta.
  3. Z menu po lewej stronie wybierz kategorię Twoje produkty → Konta
  4. Wybierz funkcję Zamknięcie konta osobistego/ oszczędnościowego i opcję Wideo.
  5. Nastąpi połączenie z doradcą banku, który przyjmie Twoje zlecenie zamknięcia konta i udzieli Ci szczegółowych informacji.

Zamknięcie konta Santander Banku Polska przez telefon

Jak już wspomniałam, infolinia Santandera obsługuje klientów przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Bez problemu możesz więc wybrać preferowaną porę i połączyć się z doradcą.
Wybierz właściwy numer:

  • 781 119 999 – jeśli dzwonisz z telefonu komórkowego,
  • 1 9999 – dzwoniąc z telefonu stacjonarnego,
  • + 48 61 81 1 9999 – telefonując z zagranicy.

Likwidacja konta w Santander Banku Polska – o czym warto pamiętać?

Przede wszystkim pamiętaj o tym, że okres wypowiedzenia wynosi 28 dni. Jest liczony od dnia, w którym złożyłeś wypowiedzenie lub kiedy Twoje pismo dotarło do banku (jeśli wysyłałeś je pocztą). Jeśli wybierasz opcję zamknięcia konta za pośrednictwem listu, zdecyduj się na wysyłkę poleconą priorytetową, by jak najszybciej dotarła do odbiorcy.

Przez cały okres wypowiedzenia, czyli 28 dni, bank nadal będzie pobierał ewentualne opłaty za prowadzenie i korzystanie z konta. Jeśli więc zostaną naliczone koszty związane z obsługą rachunku lub karty, to musisz mieć na koncie odpowiednie środki na ich pokrycie. Nie wypłacaj więc całej kwoty znajdującej się na koncie – zostaw na wszelki wypadek kilka lub kilkanaście złotych.

Czy zamknięcie konta w Santander Banku Polska kosztuje?

Za likwidację konta w Santander Banku Polska nic nie zapłacisz. Jednak pamiętaj o pozostawieniu środków na opłaty związane z prowadzeniem rachunku. Jeśli na Twoim koncie nie zostanie odpowiednia kwoty, to proces likwidacji konta nie powiedzie się, a Ty zostaniesz z debetem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *